Kristianstads DFF

Kristianstads damallsvenska lag var i behov av en ny profil och marknadsföringsmaterial som hänger ihop.
De bad mig ta fram ett klubbmärke, en grafisk profil och ett koncept för annonser och annan marknadsföring. Uppdraget innefattade också löpande produktion av säsongstidningar, matchannonser för print och sociala medier, LED-tavlor, vepor, programblad, foldrar, 50-50 lotter, klubbfordon, säsongskort, införsäljningsmaterial och material för sociala projekt.

Art Direction/Idé/Grafisk form/Projektledning. Vissa delar har utförts under min anställning hos espresso reklambyrå tillsammans med Johnny Billinger (Copy, projektledning)

Logo redesign

Logotypen är hjärtat i KDFF:s visuella identitet och ett av klubbens främsta kännetecken.

Tankar kring logotypen:
Modern – inga lagerblad och kransar, knyta an till Kristianstad, knyta an till KDFF:s färger.
Kännas som en naturlig del i den grafiska profilen. Igenkänning med den gamla logotypen på något sätt

Grafisk profil

Bildmanér annonser

KDFF är känt för att aldrig ge upp, vare sig det rör sig om matcher på planen eller om fighter för klubbens exitstens.
Föreningen krigar in i nätmaskan, en egenskap som syns i bildspråket.

Spelarbild

  • Close Up, ansikte
  • Profilera spelarna, skapa igenkänning hos publik
  • Fighterblick! Nu tar vi dom!
  • Svartvitt

Matchbild

  • signalerar action, rörelse
  • Vinjetterad för inte ta allt för mycket fokus
Krinovapuff
© Copyright - Fredrik Norell